EN
RU
UA
Источник:
Джерело:
Source:
Обзор GameDevConf-2015

Огляд GameDevConf-2015

31 січня у Львові пройшла третя за рахунком конференція розробників ігор GameDevConf 2015, що тривала десять годин і відразу чотирма потоками. Прозвучали десятки повідомлень і доповідей від розробників комп'ютерних ігор. Сотні слухачів, присутніх у будівлі Українського Католицького Університету, де проходила конференція, ставили свої запитання.

Деякі доповіді викликали справжній ажіотаж. Так, розлогий, жвавий та емоційний виступ Тараса Тарасова (визнаного експерта й успішного бізнесмена в галузі IT, Co-Founder, CEO "JoyRocks") повністю заволодів увагою молодих розробників, змушуючи їх засипати доповідача запитаннями. Головною ідеєю виступу Т.Тарасова стала його порада гейм-дизайнерам і розробникам: не боятися можливих провалів і невдач, не боятися стукати в усі двері заради досягнення поставленого завдання. Для прикладу Тарасов навів такі найвідоміші ігри, як World of Tanks і Quake, які не одразу були прийняті паблішерами, які в подальшому сильно про це пошкодували. Також Тарасов нагадав слухачам про те, що створення і публікація гри - це тільки найменша частина всієї роботи. Найскладніше - це підтримувати гру, розвивати її та подавати в маси.

"Зараз такий час, що для того, щоб померти з голоду, потрібно дуже постаратися".

Безліч доповідей пронизувала проста думка: для того, щоб успішно займатися комп'ютерними іграми, людина сама має бути активним гравцем і бути "в темі" ігрового світу. Така позиція щодо ставлення до ігрового процесу як якогось творчого пошуку значно наближає до успіху. Павло Півтораніс (гейм-дизайнер, Leading Game Designer, Nravo), позитивний контактний молодий чоловік, зокрема, висловив думку, що саме ця здатність захоплюватися грою призвела до того, що сам він став безпосереднім учасником створення і просування унікальної модифікації для World Of Tanks WoT Tactics. До слова, мод став переможцем на конкурсі, оголошеному Wargaming для розробників WGDC.

"Я не навчався спеціально ніде цьому. Усе йшло від мого бажання писати ігри та покращувати вже наявні".

Ту саму ідею висловив і Михайло Харківський (засновник Bear games, CEO Bear games), який і сам тривалий час був професійним гравцем і навіть перебував у топі найкрутіших геймерів світу. Багато уваги у своїй доповіді М. Харківський приділив питанню підбору персоналу, а також взаєминам у різних колективах. На його думку, працювати в будь-якій команді повинні тільки професіонали. Людина, фанатично віддана своїй роботі, вже перебуває на півдорозі до успіху. Крім того, Харківський також озвучив своє власне правило: якщо після виходу трьох великий оновлень гра не стає досить популярною, то проєкт закривається і припиняється його подальша підтримка.

"На поточний момент на рахунку Bear games понад п'ятдесяти успішних проєктів і ми на цьому не зупиняємося".

Про деякі моменти створення злагодженої команди говорила і Тетяна Євдокименко (COO Nika Entertainment). Вона надає великого значення мотивації команди, а також загальному командному духу, який необхідно підтримувати постійно. Як приклад вона навела власне компанію Nika Entertainment, у кожного співробітника якої є чіткі овертайми, а також детально прописані завдання, виконання яких позначається на загальному результаті. Загалом доповідь Т.Євдокименко була про проблеми сучасних стартапів, про що вона розповіла в детальних подробицях: від моменту створення команди до реалізації готового продукту. Також вона розповіла про необхідність правильного розставлення пріоритетів як базової основи стартапу та його подальшого розвитку.

"Головне жити ідеєю. Не перегорати і постійно підтримувати її".

"Жіночі ігри по-дорослому: hidden objects puzzle adventure" - назва захопливої доповіді Алли Довгалюк (гейм-дизайнера ERS game studios) про так звані "дамські" ігри. Вона розповіла про різноманітність тематики таких ігор, причина чого - розмитий образ жінки, під яку створюють проєкт. Змінюється жіноча аудиторія, і змінюється спрямованість самих ігор: від спокійних і ніжних "рожево-коричневих ігор, де потрібно збирати монетки", як назвала це сама А.Довгалюк, до відверто жорстоких детективів, сповнених насильства. Початкові проєкти ERS game studios - яскраві та позитивні - змінилися зовсім іншими, що вже містять і кров, і насильство за побажаннями цільової аудиторії.

"За статистикою жінки грають у наші ігри по кілька годин і зазвичай пізно ввечері. Можна скласти приблизний графік її життя - діти покладені спати, і з'являється трохи часу на себе. Саме в цей час і можна пограти".

Компанія iLogos, заснована в Луганську, у світлі останніх історичних подій змушена була переміститися у свої регіональні відділення, а її співробітники були переведені з головного офісу в інші міста України. Представник компанії iLogos Олена Лобова торкнулася у своїй доповіді гострої теми "Make Games, No War". Незважаючи на складні обставини, проєкти компанії не були зупинені. Ба більше: компанія, показуючи приклад абсолютного оптимізму, зараз переживає своє друге народження. Розвиваються нові проєкти, до колективу приймаються нові співробітники, залучаються і замовники. За словами О.Лобової, ми не повинні забувати про те, що всяка криза колись закінчиться, а від нас залежить тільки те, як і якими ми з неї вийдемо. Також Лобова дещо перефразувала відомий афоризм Бернарда Шоу: "Не забувайте ділитися своїми знаннями, ідеями та вміннями. Якщо у вас є яблуко і у вашого друга є яблуко, помінявшись, у вас все одно залишиться по яблуку. Але якщо і у вас, і у вашого друга є ідея, знання і досвід, поділившись один з одним, вони примножаться".

"Живіть з миром і не воюйте".

Взагалі слухачами GameDevConf'2015 відзначена приємна тепла атмосфера конференції та її загальний позитивний і оптимістичний настрій. Будь-яка людина, небайдужа до світу комп'ютерних ігор, з нетерпінням чекатиме на вихід як нових ігор, так і нових цікавих конференцій з їхніми розробниками.

«Живите с миром и не воюйте».

Фото IPHONES.RU